Juiste actuele kennis en vaardigheden
Werkplezier behouden en vergroten
Verbetering van patiëntervaring
Jouw praktijksituatie staat centraal
Via Q-Academie, de opleidingspartner voor de zorg, bieden wij trainingen aan die volledig zijn toegespitst op de zorg. Onze incompanytrainingen maken wij altijd op maat. Zodat deze aansluiten bij jouw praktijksituatie, doelgroep(en) en leerdoel(en). Daarbij maken onze ervaren trainers gebruik van: klassieke training, e-learning, diverse spelvormen, trainingsacteurs, praktijkopdrachten, supervisie en intervisie. In al onze trainingen is veel ruimte voor interactie, samenwerking en oefening. Wij sluiten onze leervormen aan bij de zorg en jouw situatie, zodat je gerichte en passende ondersteuning krijgt.
Trainers met diepgaande kennis van de zorg
Al onze trainers hebben ruime ervaring binnen de zorg. Zij ondersteunen zorgorganisaties al bijna 35 jaar met uiteenlopende (complexe) vraagstukken en kennen de zorg van binnenuit. Deze kennis zetten zij effectief in tijdens trainingen. Hierdoor lopen onze deelnemers altijd met praktische tips de deur uit, toegespitst op hun situatie.
Onze trainers zijn verbinders
Onze trainers zijn verbinders, zijn duidelijk en eerlijk en hebben een no-nonsense mentaliteit. Tijdens de trainingen hebben ze een duidelijke focus op inhoud & proces, relatie & resultaat en zetten ze jouw vraagstukken centraal.
Plezier in leren
Wie ergens plezier in heeft, heeft de juiste basis om (meer) te leren. Plezier in leren bevorderen wij door gevarieerde, aantrekkelijke en uitdagende leervormen te bieden.
Onze aanpak
De praktijk centraal
Ons vertrekpunt is ‘de praktijk’. Oftewel: de specifieke context waarin het werk wordt verricht. Wij sluiten onze leervormen aan bij de zorg en jouw situatie, zodat je gerichte en passende ondersteuning krijgt.
Eigenaarschap vergroten
Dit houdt in dat wij de betrokkenheid, inbreng en verantwoordelijkheid van de deelnemers aanmoedigen. Deelnemers formuleren eigen leerdoelen die passen bij hun specifieke situatie en wensen.
Samen leren
Leren is een sociaal en interactief proces. Kennis, ervaringen en voorbeelden uitwisselen is een standaard onderdeel van onze aanpak. Bovendien is samen leren ook gewoon leuk.
Reflectie en feedback
Deze elementen zijn essentieel in de professionele groei en ontwikkeling van mensen. Deelnemers reflecteren op hun eigen communicatie en gedrag. En ontvangen van de trainer en van elkaar eerlijke, opbouwende feedback.