Continu verbeteren staat centraal
Inzicht in best passende optimalisatiemethode
Goede balans in zorg en bedrijfsvoering
Onze werkwijze
Medewerker staat altijd centraal
In alle optimalisatie trajecten staan de medewerkers centraal, waarbij het perspectief van de patiënt/cliënt vaak leidend is. Samen met hen wordt bekeken wat zij nodig hebben om de benodigde veranderingen te signaleren, door te voeren en vast te houden. Hier moet dus aandacht voor zijn. Alleen dan kun je continu verbeteren binnen de organisatie.
Bewezen methoden en technieken
Bij elke specifieke vraag en situatie kijken wij wat de best passende en meest effectieve (procesoptimalisatie-) methode is. Dit doen wij aan de hand van methoden en technieken, zoals Lean, Zorgpaden, TOC en Six Sigma. En binnen dit kijken we naar de mogelijkheden van digitalisering om grip te krijgen op processen. Een voorbeeld hiervan is inzet van RPA door middel van process mining.
We doen het samen met de opdrachtgever
Belangrijk is dat we opdrachten altijd in samenwerking met de klant doen, om een goed beeld te krijgen van het verbeterpotentieel. De ervaring leert dat medewerkers zelf goed scherp hebben wat beter of anders kan. En wat dit moet opleveren. Vervolgens visualiseren en implementeren we de nieuwe processen. Hierbij kunnen wij coachen, adviseren of juist meewerken in de uitvoering. Net waar de behoefte ligt.